Protocollen
Ieder kind fluitend naar school!
De sfeer, die op een school heerst wordt ook wel het pedagogisch klimaat genoemd. Het is logisch dat dit klimaat of deze sfeer voor een groot deel de manier bepaalt waarop uw kind de school beleeft en dat het vaak ook invloed heeft op de resultaten die het kind boekt.
Een sfeer waarin er voor de kinderen ruimte is zichzelf te zijn en waarin wordt samengewerkt met leerkrachten, ouders, en medeleerlingen. Kortom: een sfeer waarin kinderen zich thuis voelen.
Om het gewenste gedrag te kunnen naleven zijn er school- en klassenregels opgesteld:
- We hebben respect voor elkaar
- We lopen rustig door de school
- We lossen problemen samen op
- We houden de school en de spullen netjes
Op De Vlieger werken we dagelijks vanuit het gedachtengoed 'Pedagogisch Vakmanschap' (Marcel van Herpen). Dit is ook de basis voor ons gedragsbeïnvloedingsbeleid. We hebben op onze school een aanspreekpunt als het om pesten gaat, dit is Irene Veldman. De vertrouwenspersonen zijn Marie-José Thonen en Dionne Barents.
Hieronder vindt u verschillende protocollen. Sommigen hiervan hebben betrekking op gedrag en de manier hoe wij daarmee omgaan.